Sidor

Månadens inspiratör

Otroligt glad och överraskad blev jag när ett mail om att bli månadens inspiratör damp ner i inkorgen. Efter lite tvistande med mig själv om vad jag skulle skriva om kom jag fram till att det som jag brinner mest för, är att få arbeta med händerna. Det visar sig just nu genom att jag syr en hel del vimplar och kuddar.

Kuddar är något jag absolut inte kan få nog av, och här är en variant där mina två killar målat med textilfärg på linnetyg. Tycker det är otroligt kul när barnen är med och pysslar och sätter sin personliga prägel på saker de gör.
Att renovera och bygga möbler är en annan liten passion jag har. Det är så kul att få göra om något gammalt till något nytt och det är alltid kul att ha något där hemma som man lagt ner lite extra kärlek på. Här är ett utav projekten, ett vardagsrumsbord av lastpallar. Fler lastpallsprojekt är på gång, men jag har ett problem... tiden räcker aldrig, till alla mina idéer.
Jaha, så var det det här med kuddar igen. För er som aldrig sytt en kudde förut, så kan alla lyckas med denna. Det är bara tre sömmar, lite tråcklande och sen är den klar. Ser hur proffsigt ut som helst och man blir lätt beroende när man börjat, för de blir så fina.
Jag går en konstnärlig utbildning på Eskilstuna folkhögskola där jag fått pröva på flera olika tekniker. Även där inser jag att inredningsintresset är oerhört stort och bokstäver i lera som rakubränts har fått pryda hallväggen. Ett målat älghorn i vitt har fått agera lamphållare till två globlampor. Inte uppskattat av alla, men gästerna reagerar i alla fall när de kommer hem till oss och spanar in det.
Vill även passa på att tacka Camilla och Annaleena som med sånt otroligt engagemang ser till så att detta inspirerande bloggnätverk fungerar. Tack för allt ni gör :) Jag är imponerad och otroligt tacksam för att få vara en del i fabriken.

Hoppas jag kunnat bidra med lite inspiration. Om ni önskar närmare beskrivning av sakerna jag gjort eller vill se fler projekt är ni hjärtligt välkomna till min blogg.

Så glad att ni tog er tid att läsa detta inlägg! Önskar er en riktigt bra dag nu och sköt om er.

Helena
http://afnord.blogspot.com 



15 kommentarer:

  1. Vilket fint och inspirerande inlägg!!

    Finns det någon beskrivning av hur man syr en rund kudde på din blogg, är så sugen på att testa det men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga.

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Åh vad mycket fint du gör Helena!
    Alltid så kul att titta in till dej och inspireras.

    Ha det så gott. // Kram Lissen

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt innlägg. Och du har absolut en inspirerande blogg. :-)

    SvaraRadera
  4. Hej igen!
    Älghornet är jättefint!
    Kram Kram

    SvaraRadera
  5. Maja på 64 kvadrat4 maj 2011 kl. 14:16

    Fina bilder! Återigen tack för vinsten hos dig, ikväll ska jag till ica och hämta ut paketet. Med spänning Maja

    SvaraRadera
  6. Vilken fin och inspirerande blogg du har !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  7. Vilken fin idé med barnkuddarna!

    SvaraRadera
  8. Tack alla fina ni för fina kommentarer :) Om man önskar beskrivning till den runda kudden hittar man den här http://heltenkelthosmig.blogspot.com/2010/08/diy.html
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  9. Ja du var sannerligen en sann inspiratör...så händig åt alla håll. Grattis till denna stora gåva!

    see ya.
    //Kristiina

    SvaraRadera
  10. Vilket jättefint inlägg! Du är en sann inspiratör! :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Vad kul att du skriver om kuddar just som jag köpt linne och foto transfer papper av denna anledning. Inspirerande och kul.
    Älskar själv älghorn, speciellt vita då.

    Annelie

    SvaraRadera
  12. Åh vilket fint och inspirerande inlägg, vad kreativ och duktig du är! Jag gillart! Förstår varför du blev utvald som månadens inspiratör!

    SvaraRadera
  13. Kanonkul läsning och du har ett fantastiskt fint hem!

    Kram / Kristina

    SvaraRadera
  14. Hej
    Här kommer mina bilder

    http://susannesgard.blogspot.com/2011/05/sondagsbilden-vaxthuset.html

    kram susanne

    SvaraRadera
  15. Du är så duktig! Alltid kul att kika in i din blogg! :)

    SvaraRadera