Sidor

TEMA - MÖNSTER


Den här veckan finns inte den blekaste aning om vad Fabrikens medlemmar kommer att bjuda på. Jag stirrar blint in i kristallkulan och ser absolut ingen hänvisning om riktning. Veckans tema känns så stort att det knappt går att omfamna. Jag sökta i min egen mönsterbank för inspiration och hamnade mycket snabbt i Svenskt Tenns klassiska land. Manhattan, elefanterna och Josef Franks tulpaner. Mönstermix när den är som bäst. 

Veckan tema - mönster

Även i mönster går det trender och det är intressant hur mycket ett mönster egentligen kan skvallra om en tidsepok, förutom just vissa tidlösa klassiker. 


Sedan finna det ju vackra ting som bildar mönster, speciellt genom ett närbildsfilter, oskärpa eller udda ljusinsläpp. Det finns många spännande mönster att skapa genom kamerans lins.  


Kastar mig ändå ut på djupt vatten för en gissning om att morgondagen kommer bjuda på grafiska mönster, en del insekter, djuriska mönster, blommigt, marmor (?), några ränder, afro-marokanskt och lite blåvitt.. Med andra ord tror, hoppas och gissar jag att torsdagen kommer att innehålla en brokig (!) uppvisning från Fabrikens medlemmar. Spännande tycker vi!  


Välkomna att bjuda på era favoritmönster, era önskemönster eller era love-to-hate mönster. Har ni några sommarplågor i mönster? Har ni några mönster ni aldrig kommer släppa in genom dörren? Er bästa mönster-match? 

Jag har ett mönster jag gärna har i garderoben, men helst inte hemma. Kamouflage. Nope, vill inte ha det i min inredning. Inte nu i alla fall. 

Vi ses snart!
kram - tina o anna


4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Det här var ett jättekul tema vilket fick mig att tänka till lite kring mina egna mönsterval. Det visar sig att jag har gått från att tycka att vissa mönster är tantiga till att älska dom. Har jag blivit gammal, eller har mönstren blivit snyggare?
    Här är mitt bidrag lite sådär på sniskan :D
    http://www.loveandrespect.se/det-har-med-toile-de-jouy-monster/

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  3. Jag fick så mkt inspiration när jag kikade runt hos olika bloggare, så jag var tvungen att göra ett litet bidrag till mönstertemat, trots att jag inte är medlem i Fabriken.

    Här är mitt bidrag, om än lite sent:
    http://panylund.blogspot.se/2013/06/att-falla-for-monster.html

    Kram Daniela

    SvaraRadera